Panaszokkal, közérdekű bejelentésekkel, valamint a visszaélések bejelentésével kapcsolatos tájékoztató
frissítve: 2023.07.27; dr. Csala Éva (igazgatási osztályvezető, jogtanácsos)
Panasz, vagy közérdekű bejelentés benyújtására az alábbi módokon van lehetőség:
- Szóban:
- személyesen: 6720 Szeged, Stefánia 4.
- telefonon: 62/ 599-599 telefonszámon
- Írásban:
- postai úton: 6701 Szeged, Pf. 390.
- elektronikus úton: ugykovetes@ativizig.hu
- faxon: 62/599-555 számon
Az Alsó-Tisza-vidéki Vízügyi Igazgatóság hatáskörét az alábbi jogszabályok jelölik ki:
- a vízgazdálkodásról szóló 1995. évi LVII. törvény
- a vizek kártételei elleni védekezés szabályairól szóló 232/1996. (XII. 26.) Korm. rendelet
- a vízügyi igazgatási és a vízügyi, valamint a vízvédelmi hatósági feladatokat ellátó szervek kijelöléséről szóló 223/2014. (IX. 4.) Korm. rendelet
- a vízvédelmi igazgatási feladatokat ellátó szervek kijelöléséről, és egyes vízügyi tárgyú kormányrendeletek módosításáról szóló 366/2015. (XII. 2.) Korm. rendelet
Az Alsó-Tisza-vidéki Vízügyi Igazgatóság működési területét a vízügyi igazgatási és a vízügyi, valamint a vízvédelmi hatósági feladatokat ellátó szervek kijelöléséről szóló 223/2014. (IX. 4.) Korm. rendelet 1. számú mellékletének 11. pontja határozza meg.
Tájékoztatás a szóban tett közérdekű bejelentésről felvett adatlap másodpéldányának átvételéről:
A szóbeli panaszt és a szóbeli közérdekű bejelentést a 22/2014. (XII.5.) BM utasítás 1. melléklet szerinti adatlap kitöltésével írásba kell foglalni. Közérdekű bejelentés esetén az adatlapról – a megtett intézkedések kivételével- másodpéldányt kell készíteni. A másodpéldány a bejelentő által hivatali időben személyesen átvehető; az átvételről a közérdekű bejelentőnek az eredeti adatlapon nyilatkoznia, és az átvételt aláírásával igazolnia kell.
Belső visszaélés- bejelentés benyújtására az alábbi módokon van lehetőség:
- Szóban:
- személyesen: 6720 Szeged, Stefánia 4. szám alatt az Igazgatóság integritás koordinátoránál (dr. Kamenszky Anna szakágazati vezető)
- telefonon: 62/ 599-599 21-207 mellékű telefonszámon
- Írásban:
- postai úton: 6701 Szeged, Pf. 390.,
- elektronikus úton: ugykovetes@ativizig.hu
- faxon: 62/599-555 számon
A szóbeli (telefonon, vagy más hangüzenetküldő rendszer útján, vagy személyesen megtett) bejelentéseket az integritás koordinátor teljes és pontos jegyzőkönyv szerint írásba foglalja, melynek másodpéldánya a bejelentő által hivatali időben személyesen átvehető annak ellenőrzése, helyesbítése, aláírással történő elfogadására vonatkozó lehetőség biztosítása mellett; az átvételről a bejelentőnek nyilatkoznia, és az átvételt aláírásával igazolnia kell.
A belső visszaélés-bejelentési rendszerben jogellenes vagy jogellenesnek feltételezett cselekményre vagy mulasztásra, illetve egyéb visszaélésre vonatkozó információt lehet bejelenteni.
A belső visszaélés-bejelentési rendszerben bejelentést tehet
- a) az Igazgatóság foglalkoztatottja,
- b) az Igazgatóság azon foglalkoztatottja, akinek az Igazgatóságnál fennálló foglalkoztatásra irányuló jogviszonya megszűnt, és
- c) az Igazgatósággal foglalkoztatásra irányuló jogviszonyt létesíteni kívánó olyan személy, aki esetében e jogviszony létesítésére vonatkozó eljárás megkezdődött.
A belső visszaélés-bejelentési rendszerben bejelentést tehet továbbá
- a) az egyéni vállalkozó, az egyéni cég, ha az Igazgatósággal szerződéses kapcsolatban áll,
- b) az, aki az Igazgatósággal szerződéses kapcsolat létesítésére vonatkozó eljárást megkezdett, szerződéses kapcsolatban álló vagy szerződéses kapcsolatban állt vállalkozó, alvállalkozó, beszállító, illetve megbízott felügyelete és irányítása alatt álló személy,
- c) az Igazgatóságnál tevékenységet végző gyakornok és önkéntes,
- d) az Igazgatósággal az a) vagy c) pont szerinti jogviszonyt vagy szerződéses kapcsolatot létesíteni kívánó olyan személy, aki esetében e jogviszony vagy szerződéses kapcsolat létesítésére vonatkozó eljárás megkezdődött, és
- e) az a személy, akinek az a), vagy c) pont szerinti jogviszonya vagy szerződéses kapcsolata az Igazgatósággal megszűnt.
Az Igazgatóság a belső visszaélés-bejelentési rendszerben tett írásbeli bejelentés kézhezvételétől számított hét napon belül a bejelentés megtételéről visszaigazolást küld a bejelentő számára.
A bejelentésben foglaltakat a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül, de legfeljebb a bejelentés beérkezésétől számított harminc napon belül vizsgáljuk ki. E határidő különösen indokolt esetben, a bejelentő egyidejű tájékoztatása mellett hosszabbítható meg. A bejelentőt ebben az esetben a kivizsgálás várható időpontjáról és a kivizsgálás meghosszabbításának indokairól tájékoztatjuk. A bejelentés kivizsgálásának és a bejelentőnek a vizsgálat eredményéről való tájékoztatásának határideje a meghosszabbítás esetén sem haladhatja meg a három hónapot.
A bejelentés kivizsgálásáról vagy annak mellőzéséről és a mellőzés indokáról, a bejelentés kivizsgálásának az eredményéről, a megtett vagy tervezett intézkedésekről a bejelentőt a fenti határidőben írásban tájékoztatjuk.
A bejelentés kivizsgálása mellőzhető, ha
- a) a bejelentést azonosíthatatlan bejelentő tette meg,
- b) a bejelentést nem az erre jogosult személy tette meg,
- c) a bejelentés ugyanazon bejelentő által tett ismételt, a korábbi bejelentéssel azonos tartalmú bejelentés, illetve
- d) a közérdek vagy a nyomós magánérdek sérelme a bejelentésben érintett természetes személy, illetve jogi személy jogainak a bejelentés kivizsgálásából eredő korlátozásával nem állna arányban.
A bejelentés kivizsgálása során az Igazgatóság értékeli a bejelentésben foglalt körülmények helytállóságát, és meghozza azokat az intézkedéseket, amelyek alkalmasak a visszaélések orvoslására.
Az Igazgatóság részéről panaszokkal, közérdekű bejelentésekkel, és belső visszaélés-bejelentésekkel összefüggésben kezelt személyes adatokról szóló adatkezelési tájékoztató ITT érhető el.